niedziela, 31 marca 2013

Dziś przepis na babkę drożdżową, według mnie jest całkiem prosty ;)

Co potrzebujemy ?


  1. 80 dkg mąki,
  2. szczypta soli,
  3. 5 jajek - 2 całe jajka i 3 żółtka,
  4. 7,5 dkg drożdży,
  5. szklanka cukru,
  6. szklanka mleka,
  7. pół kostki masła/ margaryny
  8. olejek waniliowy i cytrynowy do smaku,
  9. lukier,
  10. ozdoby do ciast (posypka, migdały, orzechy...co kto lubi ;).



A oto jak to zrobić:



Mąkę przesiewamy przez sitko.


Dodajemy szczyptę soli.


Rozrabiamy drożdże w osobnym garnuszku. Dodajemy do nich odrobinę mleka, mąki i cukru. Całość odstawiamy do wyrośnięcia.


W osobnym naczyniu rozbijamy jajka...


.. i dodajemy do nich cukier (całość).


Dokładnie ucieramy.


Jajka wlewamy do mąki, dosypujemy jeszcze trochę cukru waniliowego (tu jadę na oko ;p).


Dla zapachu olejek waniliowy.. 


... i cytrynowy.


Nasze drożdże już urosły, dlatego teraz dodajemy je do reszty ;).


Zaczynamy wyrabiać ciasto na gładką masę.


W miarę wyrabiania dodajemy mleka, żeby ciasto nie było za suche i za twarde.




Rozpuszczamy tłuszcz (tu pomieszałam margarynę z masłem).




Studzimy go i dodajemy do wyrobionego ciasta.


Całość mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia.


A oto moje dzisiejsze wypieki. Nie jestem dobra w strojeniu.. kurczaki wyglądają jak upośledzone.., ale liczą się intencje ;).


Smacznego!!


A na koniec taka ciekawostka i jednocześnie prezent od sąsiadki ;)




 Życzę Wam wszystkim Wesołych Świąt i mokrego Dyngusa ;**

Xoxo ;)




20 komentarzy:

  1. mmmmm wygląda pysznie <3

    http://nikusia1702.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm.. Mniam♥ Obserwuje i w wolnej chwili zapraszam do mnie :)
    http://makelifecrazier.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam,smaka mi narobiłaś! :)
    obserwujemy? :D ja już ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. smaka narobilas :D
    Wesolych :D

    OdpowiedzUsuń
  5. swigutowaaaaa poszła jak zwykle na łatwiznę - kupiłam babkę:)) tak na prawdę to nie miałam już czasu ani sił:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. upsledzone kurczaczki, haha <3 no, ale przynajmniej oryginalne babki, by mam yzwykła, prostokątną, żandych kurczaków, nawet upośledoznych.

    OdpowiedzUsuń
  7. hehee upośledzone kurczaki;D moim zdaniem wyglądają fajnie i smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniałe masz te formy silikonowe! takie babki to podstawa Wielkanocy, dzięki za przepisy, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. takimi specjałami się moja mama zajmuje, ja nie wtykam nosa do kuchni :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale fajne masz foremki :) uwielbiam rzeżuchę

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuje za komentarz ! :))

    LOSZI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda pysznie :)
    Dziękuję za odwiedziny i dołączam do obserwatorów, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mm.. wygląda cudownie♥
    wesołych świąt :)
    obserwuję i zapraszam do siebie :*

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i obserwacje! Sprawia mi to ogromną radość ;) Pozdrawiam! Anullac.